تماس یار

آموزش تقویت آنتن موبایل

Mobile-antenna-reinforcement-training

آموزش تقویت آنتن موبایل را میتوان در دو شرح داد:

مرحله اول شامل اعمالی است که میتوان بوسیله انجام آن به میزان اندکی سیگنال موبایل را ارتقا داد تا قادر شویم مکالمه مناسبی را داشته باشیم . این اعمال به شرح زیر میباشد :

قرار دادن تلفن همراه بر روی حالت 2G :

اینکار سبب میگردد تنها امواج در حالت جس اس ام به موبایل شما رسیده و اینکه در حالت جی اس ام ضریب نفوذ سیگنال بالاتر رفته و امکان آنکه امواج سالم تری به دستگاه شما برسد ، بیشتر است .

حرکت به طبقات بالاتر جهت دریافت سیگنال بهتر :

عموما در ارتفاعات بالاتر ، امواج با کیفیت بالاتری یافت میگردد ، زیرا موانع موجود بر سر راه سیگنالهای ارسالی از دکل ، در ارتفاعات کمتر میگردد .

باز کردن درها و پنجره های موجود در محیط:

در مکانهایی که با ضعف آنتن دهی مواجه هستند ، میتوان با باز کردن پنجره ها ، کیفیت امواج را در آن مکانها بالا برد .

تقویت آنتن موبایل بوسیله نصب بوسترهای موبایل :

تقویت کننده های آنتن موبایل میتوانند امواج را از نقطه A  توسط آنتن گیرنده که میتواند از نوع گیرنده های لگاریتمی و یا گیرنده های یاگی بوده دریافت کرده و پس از تقویت آن در دستگاه بوستر و بواسطه آمپلی فایرهای تعبیه شده در آن ،امواج موبایل را تقویت نموده و پس از تقویت آنها ، توسط آنتن های سرویس که در محل فاقد آنتن دهی نصب میگردد ، در آن مکان منتشر گردد .

انواع تقویت کننده های آنتن موبایل :

بوسترهای موبایل دارای مدل های گوناگونی است که میتوان متناسب با سیگنالهای موجود در محیط آن را انتخاب نمود . قالب بوسترهای انتن موبایل جهت مصرف در محیط های داخلی طراحی گردیده و امواج را به میزانی تقویت مینمایند که در محدوده مجاز باشد و از نظر میزان اسیب وارده به انسان ، در حدود استاندارد میباشند و این نیز بواسطه توان پایین بوسترهای موبایل INDOOR است .

جهت نصب این بوسترها نیز میتوان با نصب نرم افزارهای تست و تقویت آنتن دهی موبایل ، بهترین نقطه جهت نصب آنتن گیرنده را تعیین نمود . دقت داشته باشید مکانی را که توسط این نرم افزار انتخاب میکنید باید دارای قدرت سیگنالی مابین 65- و 75- دسیبل باشد ، زیرا در صورت ضعیف بودن سیگنال ، بوستر نویزها را تقویت نموده و سیگنال سالم جهت برقراری مکالمه را به کاربر تحویل نمیدهد .

دقت نمایید فاصله آنتن گیرنده تا بوستر نباید نهایتا بالاتر از صد متر کابل کواکسیال مصرف شود و تا میزان صد متر نیز باید از بهترین کابل کواکسیال موجود استفاده شود . هر جه طول کابل افزایش یابد ، میزان افت امواج در حالت های تریجی و فورجی بیشتر به مراتب بالاتر از حالت توجی گردیده و سرعت اینترنت و دیتای دریافتی کاهش چشمگیری دارد .

چه میزان فضا را میتوان بواسطه نصب یک تقویت کننده موبایل پوشش داد ؟

پاسخ به این پرسش بستگی به عوامل گوناگونی دارد که در ذیل به آن میپردازیم :

قدرت سیگنال دریافتی در محل نصب آنتن گیرنده

نوع طراحی سازه های موجود در محل ، هر چه میزان دیوارها و سازه های مسلح در محل بیشتر باشد ، دامنه پوشش دهی کاهش می یابد .

نوع کابل مورد مصرف در فواصل مابین آنتن گیرنده و دستگاه و دستگاه تقویت موبایل تا آنتن فرستنده

نوع آنتن فرستنده که باید متناسب با نوع طراحی و نقشه سایت مورد نظر انتخاب گردد