تماس یار

آنتن تقویت موبایل

Mobile-antenna-amplifier-system

انواع آنتن تقویت موبایل

آنتن های تقویت که توان بالا بردن میزان سیگنال موبایل را در محیطهای با کمبود سطح آنتن دهی مواجه هستند را دارند ، دارای مدلهای مختلف میباشند که هر یک دارای قابلیت های مختلف و منحصربفردی است .قابلیت هایی که سبب اختلاف در سیستم های تقویت کننده آنتن دهی میشود شامل موارد زیر است:

بازه های فرکانسی :

یک بوستر موبایل بسته به طراحی مدارات آن و امپلی فایرهای بکار رفته در آن ، میتواند بازه های مختلفی و یا تنها یک بازه فرکانسی را تقویت نماید .

بوسترهای تک باند توانایی تقویت باند GSM و بازه فرکانسی 900 مگاهرتز را دارا هستند . بوسترهای دوباند میتوانند علاوه بر باند GSM ، یکی از باندهای 3G و یا DCS  را پشتیبانی نمایند. بوسترهای سه باند نیز هر سه باند ذکر شده را میتوانند تقویت کنند و به دستگاههای فول باند شناخته میشوند .

کیت آنتن تقویت موبایل :

پکیج کامل این سیستم ها شامل گیرنده امواج که بسته به نوع بوستر انتخابی میتواند تک باند و یا دوباند و یا WIDE BAND باشد .

تقویت کننده سیستم که میتواند شامل مدلهای ذکر شده در فوق باشد و همینطور فرستنده سیگنال که متناسب با محیط نیازمند پوشش دهی انتخاب میگردد . فرستنده ها دارای انواع مختلفی میباشند که شامل دایرکشنال که میتوانند سیگنال موبایل را در زوایای 360 درجه ارسال نمایند ، آنتن های دیواریکه امواج را در زاویه 120 درجه و روبه جلو پرتاب میکنند و فرستنده های سکتور که برای سیستم های تقویت کننده outdoor  دارای استفاده هستند .

انواع کابل کواکسیال که می توان در پروژه های تقویت کننده آنتن دهی موبایل استفاده نمود به ترتیب اولویت ذکر میگردد :

کابل فیدر1/2 ، کابل LMR400، کابل KSR400 ،کابل rg11، کابل کواکسیال LMR300 ، کابل RG6، RG213 و در انتها کابل کواکسیال RG58

ذکر این نکته ضروری است که میزان امپدانس کابلهای مصرفی در این زمینه باید برابر 50 اهم باشد .