تماس یار

افزایش آنتن دهی گوشی

Increasing-the-power-of-mobile-phone-antennas

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی

آنتن دهی گوشی در شرایطی ممکن است که با ضعف روبرو گردد . دلایل این ضعف نیز می تواند متعدد باشد ، برای مثال دور بودن از دکلهای موبایل باعث رسیدن امواج ضعیف به کاربر می گردد . از دیگر دلایل می توان به موانع بر سر راه رسیدن امواج نام برد . سازه های مصنوعی ساخته دست بشر و همینطور عوارض طبیعی زمین مانند تپه ها و کوهها نیز موجب ضعف سیگنال موبایل می گردد .

برخی راهکارهای ابتدایی برای افزایش آنتن دهی وجود دارد که میتوان به وسیله انجام آن به بهبود کمی از نظر آنتن دهی دست یافت . مانند گشودن پنچره ها ، رفتن به ارتفاعات بالاتر و یا حتی شارژ کردن باطری موبایل نیز می تواند در بهبود سیگنال دهی موبایل تاثیرگذار باشد . اما راهکار قطعی این معضل چیست؟

استفاده از دستگاههای افزایش آنتن دهی گوشی

این سیستم ها می تواند با دریافت سیگنال از یک محیط با سطح سیگنال مناسب ، آنرا تقویت نموده و توسط فرستنده هایی که در محیط کارگذاشته می شود ، آن محیط را با امواج مناسبی پوشش دهی کنند . سیگنال توسط انتن گیرنده دریافت و بوسیله کابل کواکسیال به بوستر موبایل رسانیده می شود . پس از تقویت می توان در آن محیط براحتی مکالمه نمود و از سطح امواج مطلوبی برخوردار گشت .

انواع سیستم های افزایش آنتن دهی گوشی

این سیستم های تقویت انتن گوشی ، دارای انواع مختلفی هستند که به دسته بندی تک باند ، دوباند ، سه باند مشهور می باشند . بوسترهای تک باند تنها مناسب تقویت سیگنال جهت مکالمه آنهم در شهرهای با جمعیت کم هستند . بوسترهای دوباند مناسب بهبود سیگنال مکالمه و اینترنت میباشند ، حال نوع اینترنت می تواند تریجی و یا فورجی باشد که به نسبت نوع بوستر دوباند انتخابی متغیر است . دسته آخر تقویت کننده های آنتن دهی سه باند هستند که می توانند امواج را در تمامی حالات و همه اپراتورها تقویت کنند و کاملترین نوع تقویت کننده موبایل محسوب میگردند . قیمت تقویت کننده موبایل نیز با بالا رفتن تعداد باندها ، افزایش پیدا می کند .