تماس یار

افزایش قدرت آنتن دهی گوشی موبایل

Increasing-the-power-of-mobile-phone-antennas

روشهای افزایش قدرت آنتن دهی گوشی موبایل

افزایش قدرت آنتن دهی گوشی موبایل را میتوان با راهکارهای متعددی و متنوعی بهبود بخشید و انجام داد . استفاده از ریپیترهای خانگی میتواند میزان سیگنال محیط را در حد قابل قبولی افزایش دهد و مشکل نقاط کور و ضعف آنتن موبایل را برطرف نماید . عملی که این دستگاهها انجام میدهند آنست که به وسیله آمپلی‌فایرهای تعبیه شده در برد آنها، امواج را در بازه های مختلف جذب و بوسیله آنتن های فرستنده که دارای انواع مختلفی است در مکان مربوطه پخش مینمایند .

انتخاب دستگاه تقویت امواج موبایل

در انتخاب دستگاه‌های تقویت آنتن موبایل در نقاط کور هم بازه های فرکانسی مورد نظر برای تقویت نقش تعیین کننده را در نوع و قیمت این دستگاهها بر عهده دارند که با توجه به نوع باند نیاز به تقویت ، میتوان سیستم های متناسب با محل خود را انتخاب و نصب نمود . فرکانس های موجود را هم میتوان با نصب نرم افزارهای تست و اندازه گیری سیگنال مشخص نمود و با توجه به میزان فضای مورد نیاز جهت پوشش ، دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل مناسب را انتخاب نمود .

دلیل ضعف امواج موبایل در مکان های مختلف

دلیل ضعف امواج موبایل در محیط فاقد آنتن نیز میتواند عوامل متعددی باشد ، نظیر دور بودن از فرستنده های مخابراتی و دکل‌هایی که اپراتورها برای ارایه خدمات در بافت شهری و بین شهری قرار داده‌اند و یا وجود دیوارها و موانع متعدد که خود باعث کاهش چشمگیر میزان آنتن دهی در محیط میگردد . امواج موبایل قابلیت عبور از موانع قرار گرفته بر سر راه خود را دارند ولی با گذشت از هر مانع ، به میزان شایانی از قدرت آنها کاسته میگردد .

بوسترهای مناسب فضاهای شهری و خارج شهر

در بافت های شهری و کلانشهرها بهتر آنست که از سیستم‌هایی که توان تقویت بازه های فرکانسی 900-1800 را دارند استفاده نمود و در مناطق دور افتاده نظیر باغات، ویلاهای خارج شهر و یا معادن ، بهتر انست که بوسترها و ریپیترهای تک باند استفاده گردد تا بتوان با هزینه کمتر، نیازهای خود را برطرف نماییم .