تماس یار

باند فرکانسی همراه اول

hamrah-avval-frequency-band

پیرامون باند GSM

نسل دوم گوشی‌های تلفن همراه که به صورت تماما دیجیتال می‌باشند و شامل سیستم‌های GSM,TDMA,CDMA هستند. از خصوصیات بارز این نسل آنست که می‌توان به سرعت بالای انتقال اطلاعات صوتی و انتقال محدود داده‌ها یا اطلاعات اشاره کرد.

فرکانس GSM در ایران: اپراتور شرکت همراه اول و همین‌طور اپراتور شرکت ایرانسل با استفاده از هر دو باند فرکانسی 900 MHz و 1800 MHz فعالیت می‌کنند.
اینترنت نسل چهار همراه اول:شرکت همراه اول اینترنت نسل چهار خود را در فرکانس 2600MHZ (باند 7) و فرکانس 1800MHZ (باند3) فعال‌سازی کرده‌است. و گوشی‌هایی که فرکانس مذکور را داشته باشند قابلیت اتصال خواهند داشت.

فرکانس 3g در ایران بر روی باند 1800 و 2100 ارایه میگردد . در بیشتر نقاط در سالیان قبل غالبا از باند 2100 برای گسترش و پوشش باند تریجی استفاده میشد ولی در سالیان اخیر اپراتور همراه اول از بازه فرکانسی 1800 نیز جهت پوشش این نسل از شبکه تلفن همراه بهره میبرد .

اینترنت نسل چهار همراه اول

شرکت خدمات ارتباطی همراه اول اینترنت نسل چهار یا همان LTE خود را در فرکانس 2600MHZ (باند 7) و فرکانس 1800MHZ (باند3) فعال‌سازی کرده‌است. و گوشی‌هایی که قابلیت پشتیبانی از فرکانسهای مذکور را داشته باشند ، قابلیت اتصال به نسل چهارم اپراتور همراه اول را خواهند داشت.

اما مناسب ترین بوستر موبایل برای بهبود آنتن دهی همراه اول ، می توان از تقویت کننده انتن موبایل دوباند نام برد که در غالب نقاط قابلیت نصب و راه اندازی را دارا می باشد .