تماس یار

تقویت آنتن تلفن همراه

mobile-wave-amplifier

تقویت آنتن تلفن همراه چیست ؟

این پکیج شامل دو عدد آنتن که یکی وظیفه گیرندگی امواج و دیگری وظیفه ارسال امواج تقویت شده را دارد و دیگری بوستری است که عمل تقویت کنندگی امواج را برعهده دارد . تقویت کننده آنتن تلفن همراه در مکانهایی که بطور کلی فاقد آنتن دهی موبایل میباشد هیچ کاربردی ندارد و تنها میتوان در مناطقی از این سیستم بهره برد که در نقاطی قادر به قرار مکالمه بود . هر چه کیفیت مکالمه بیشتر باشد ، سیگنالی که توسط دستگاه تقویت شده و در منطقه گسترده می شود دارای کیفیت بالاتری است . تقویت آنتن تلفن همراه دارای انواع گوناگونی است که میتوان با توجه به نیاز کاربر آنرا تهیه نمود . برخی از بوستر مناسب جهت برقراری مکالمه هستند و برخی دیگر علاوه بر سیگنال تماس و پیامک ، اینترنت را نیز از محل گیرنده به مکان مدنظر انتقال میدهند .

تقویت کننده های تلفن همراه indoor

این دسته از بوستر مناسب استفاده در مکانهای سربسته ، محیط های مسکونی و اداری هستند و دارای توان کمی بوده و شعاع پوشش دهی آنها نیز محدود است .توان خروجی این بوسترها کمتر از یک وات و یا نهایتا یک وات بوده و میتوان دو تا چهار فرستنده را بدان متصل نمود و مکانهای مختلفی را تحت پوشش قرار داد .

تقویت کننده های تلفن همراهout door

این مدل از بوستر دارای توان بالایی میباشند و مناسب پوشش دهی فضاهای بیرونی مانند روستاها ، سدها ، معادن و ….است که بواسطه قدرت بالای دستگاه و همینطور آنتن های فرستنده سکتور که به آن متصل میگردد ، محیطی در بین بازه پانصد متر تا سی یا چهل کیلومتر را پوشش داد که متناسب با قدرت ریپیتر مورد مصرف است .

آیا تقویت کننده های موبایل دارای ضرر و آسیب برای بدن انسان است ؟

در کلیت این بحث همین کافی است که موسسه تحقیقات سرطان ، سیگنال های موبایل را در گروه عوامل سرطان زا قرار داده است . اثرات گرمایشی که این امواج بر روی بدن انسان و مغز برجا میگذارد به اثبات رسیده است ولی میتوان با رعایت مواردی این خطرات را به کمترین میزان ممکن تقلیل بخشید ، راهکارهایی نظیر شارژ نگه داشتن گوشی موبایل به میزان بالای 50 درصد ، دور نگه داشتن موبایل از بدن تا حداقل سی و یا چهل سانتی متر ، عدم نزدیکی گوشی به سر قبل از برقراری کامل تماس و استفاده از هندزفری جهت مکالمه

تقویت کننده های موبایل قدرت آنتن دهی را به قدرت افزایش میدهند که محیط دارای سیگنال استاندارد گردد و قدرت را به میزان زیاد بالا نمی‌برند . دکلهای BTS مخابرات دارای قدرت ارسال سیگنال بالایی بوده و نزدیکی به آنها دارای مضرات زیادی است .