تماس یار

تقویت آنتن دهی موبایل

-boost-mobile-antenna

تعریف تقویت آنتن دهی موبایل:

در اصطلاح به روشهای کم خرج و سریعی گفته میشود که بتوانیم با انجام آن میزان دریافت سیگنال توسط آنتن گیرنده داخلی تعبیه شده در تلفن های همراه را افزایش داد .

1: حذف اشیاء و اجسامی که دارای میزان درصد بالای پذیرش سیگنال هستند.

اگر در جذب سیگنال با مانع مواجه می شوید، این کارها به شما در دریافت بهتر امواج کمک می کند.

کاهش اشیاء بین دکل و تلفن همراه ، سیگنال های برج های مخابراتی تلفن همراه باید از طریق بسیاری از موانع مانند دیوار، پنجره شیشه ای و غیره عبور کنند که می توانند به میزان قابل توجهی تضعیف شوند.

برای کم شدن دخالت بین تلفن همراه و نزدیک‌ترین دکل، چه کاری می توانید انجام دهید؟ شما می توانید یک پنجره را بازو یا برای نزدیک شدن به تراس اقدام کنید زمانی که از گوشی استفاده می کنید. به هر حال، این چیزی است که شما میتوانید انجام دهید، بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی باشد .

مانع دیگری که شما می توانید آنها را بررسی نمایید ، درختان، کوه‌ها، تپه‌ها، ساختمان های بلند، سازه های فلزی و یا هر دیوار ضخیم و یا مصالح ساختمان، از جمله فلز یا بتن است.

آب و هوا از دیگر عواملی است که در حالتهای مختلف آن ، سیگنالهای متفاوتی را دریافت میکنید. آب و هوا به شدت می تواند  باعث ایجاد اختلال در قدرت سیگنال بطور ناگهانی شود. گاهی اوقات طوفان و گرد و خاک وجود که می تواند به شدت از پذیرش امواج تلفن همراه جلوگیری کند.

برخی از تداخل های داخلی ناشی از سیستم های الکترونیکی ، اشیاء فلزی که متصل به جریان برقی هستند و یا برای فعالیت آنها سیگنال های مغناطیسی و الکترونیکی ارسال و دریافت می شود و ممکن است که در امواج موبایل تداخل ایجاد کند. بنابراین، هر جرم فلزی  و الکترونیکی ممکن است سیگنال را از بین ببرد.

نگاه کنید که موانع زیادی بین گوشی شما و دکل مخابراتی وجود نداشته باشد .  مسیر چشم انداز تا دکل را ببینید و در صورت ازدیاد موانع از طبقه دوم یا طبقه سوم اقدام به برقراری مکالمه کنید، اگر می خواهید یک تماس مهم را تجربه کنید. به این ترتیب، می توانید سیگنال

2:  از رسیدن وضعیت باتری تلفن همراه به درجه بحرانی اجتناب کنید

هنگامی که تلفن تلاش می کند تا به نزدیکترین برج سلولی متصل شود، قدرت زیادی از باتری صرف می شود. هنگامی که  باتری گوشی کم می شود، یافتن سیگنال بسیار مشکل تر می شود زیرا تلفن‌ها برنامه ریزی شده‌اند تا از انرژی کمتری برای این فرایند استفاده کنند تا انرژی را تا حد امکان ذخیره کنند. این کار باعث می شود که سیگنال ضعیف در تلفن همراه دریافت شود.

به همین دلیل مهم است که همه چیز را برای حفظ توان باتری گوشی حفظ کنید. شما می توانید با خاموش کردن بلوتوث و NFC این کار را بکنید. از این ویژگی‌ها فقط زمانی استفاده کنید نیاز است . همچنین میتوانید روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید که هیچ برنامه یا نرم افزار در پس زمینه که در حال اجرا نمی باشد. اطمینان حاصل کنید که گوشی به آخرین سیستم عامل به روز مجهز است و دکمه های اعلان را خاموش کنید.

3: شناسایی نزدیک‌ترین برج سلولی از هر کجا که شما واقع شده است.

بزرگترین دلیل برای جذب سیگنال ضعیف در گوشی شما ،  فاصله زیاد از نزدیکترین دکل موبایل است. آیا دکل موبایل بسیار دور از جایی است که شما در آن قرار دارید؟ این واقعا کمک می کند تا بدانید که از کدام جهت میتوانید اقدام به دریافت سیگنال نمایید .

بنابراین نزدیکی به دکل موبایل واقعا کمک خواهد کرد تا آنتن دهی بهتر گردد و در این شرایط بهترین سیگنال ممکن را دریافت خواهید کرد.

وب سایت‌ها و برنامه های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا نزدیکترین دکل موبایل و فاصله بین خود و دکل را تشخیص دهید.

برنامه های تست سیگنال موبایل

برخی از برنامه‌هایی که ما آنها را پیشنهاد میدهیم عبارتند از OpenSignal (برای آیفون و برای آندروید) و RootMetrics (برای آیفون | برای اندروید) این برنامه‌ها به شما در پیدا کردن نزدیک‌ترین دکل موبایل کمک می کند تا بتوانید یک سیگنال با کیفیت بسیار بهتر را دریافت کنید.

راه دیگری برای شناسایی برج سلولی این است که میتوانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. شما می توانید از تلفن خود برای شناسایی قدرت قوی‌ترین سیگنال استفاده کنید.

آیا شما 5خط کامل دریافت می کنید؟ در این صورت شما در محدوده سیگنال کامل و با قدرت هستید. اما این خطوط آنتن دهی همیشه دقیق نیستند، بنابراین ما پیشنهاد می کنیم قدرت سیگنال را در دسی بل (dBm) بررسی کنیم.

سیگنال معمولا در قدرت -50 دسی بل هنگامی که شما 5 میله کامل دریافت می کنید ، است. اگر خطوط آنتن دهی اصلا ندارید، پس سیگنال را در -120 دسی بل – دارید و این چیزی است که ما آن را “ناحیه مرده” می نامیم.

برای اطمینان، برای خواندن دی سی در تلفن خود، فقط به تعداد میله ها نگاه نکنید.

شما می توانید برای خواندن سیگنال dB در iPhone با رفتن به حالت تلفن و شماره گیری * 3001 # 12345 # * از آن مطلع شوید .

اگر از یک تلفن همراه Android استفاده می کنید، به تنظیمات بروید، سپس General و سپس About Phone بروید. سپس به شبکه یا وضعیت بروید. در اینجا شما میزان دسی‌بل دریافتی را مشاهده خواهید کرد