تماس یار

تقویت آنتن موبایل شیراز

mobile-antanna-amplifier-shiraz

دستگاههای مناسب برای تقویت آنتن موبایل شیراز

شهر شیراز هم مانند سایر کلانشهرهای ایران دارای مناطقی است که با وجود دکل های متعدد BTS در سطح شهر ، همچنان دارای نقاطی است که دارای مشکلات متعدد پیرامون برقراری تماس و دریافت تماس های ورودی است و حتی نمی توان پیامک را ارسال نمود . عمده دلیل مشکل آنتن دهی در این شهرها ، وجود ساختمانهای بلندطبقه میباشد که میزان نفوذ امواج را در سطح شهر به حداقل میرسانند . البته برخی دیگر از ساختمانها بدلیل قرارگیری در طبقات زیرین ساختمانها دارای افت امواج موبایل میباشند . برخی دیگر از نواحی شهر شیراز بدلیل قرارگیری در حاشیه شهر و دوربودن از دکل های مخابراتی دارای مشکل آنتن دهی هستند .

اما برای اینکه بتوان در اینگونه نقاط پوشش دهی انتن نماییم ، باید از چه نوع تقویت کننده موبایلی بهره ببریم؟

با توجه به جدیدترین جدولی که سازمان تنظیم مقررات ارائه نموده است ، در بیشتر نقاط ایران برای برقراری حداقل نیازهای یک کاربر موبایل که تماس و پیامک میباشد باید بوسترانتخابی ما بتواند دوفرکانس 900 و 1800 را پشتیبانی نماید .

با توجه به table ارائه شده برای تقویت آنتن موبایل شیراز

باید دستگاه دوباند و یا بوسترامواج موبایل سه باند که بتواند بانهای 900/1800/2100 را تقویت نماید برگزید .روش نصب این سیستم ها نیز اینگونه است که آنتن گیرنده را در بهترین نقطه از لحاظ آنتن دهی در نزدیک آن محوطه قرار میدهیم ، سپس بوسیله کابل مخابراتی که از نوع کواکسیال هست ، امواج را به بوستر نصب شده در محلی که دارای ضعف پوشش انتن موبایل است رسانده و پس از نصب آنتن فرستنده و روشن نمودن دستگاه ، انتن موبایل در گوشی تلفن همراه کاملا پر میگردد .

رو صورتیکه پس از روشن نمودن بوستر تقویت موبایل همچنان با مشکل در برقراری تماس مواجه بودید ، کافیست که آنتن گیرنده را حول محور خود در چند زاویه چرخانده تا به بهترین سیگنال دست یابیم .