تماس یار

تقویت کننده آنتن تلفن همراه

-boost-mobile-antenna

توضیحاتی پیرامون تقویت کننده آنتن تلفن همراه

شاید هنوز بسیاری از مردم آگاهی لازم را از وجود بوسترهای تقویت کننده موبایل نداشته باشند و ندانند که ضعف آنتن دهی را می توان با نصب این سیستم ها مرتفع نمود . دلیل این امر نیز نیز عمر کم تولید و عرضه این سیستم ها میباشد ، ولی طی سالیان کم عرضه تقویت کننده های موبایل و فراگیر شدن استفاده از تلفن های همراه و همینطور انجام امور کاری و روزانه ، باعث شده است که به نیازهای اولیه و اساسی زندگی امروزه انسان ها بدل گردد .

از محدودیتی که باعث میگردد نتوان در تمامی نقاط از این بوسترهای موبایل استفاده نمود آنست که تنها مکانهایی دارای امواج موبایل حداقلی در برخی مناطق باشند میتوانند از این سیستم ها بهره ببرند ، یعنی در فضاهایی که به هیچ عنوان دارای سیگنال نمیباشند ، استفاده از ریپیترها ممکن نخواهد بود ، زیرا همانطور که از اسم آنها متبادر میگردد ، این سیستم ها نقش تقویت کردن آنتن موبایل را برعهده دارند ، نه تولید سیگنال !

تقویت کننده سیگنال موبایل در یک کیت کامل برای استفاده و نصب ارسال می شود. جدا از تقویت کننده ، پکیج آن شامل کابل ، آنتن ها و اتصالات مورد نیاز نصب است.تقویت کننده تلفن همراه برای سلامت انسان خطرناک نیست چون امواج ارسالی آن بسیار ضعیف میباشند و دلیل آنکه این سیستم ها توان پوشش دهی فضاهای زیادی را ندارند نیز همین میباشد.

دستگاه تقویت کننده آنتن تلفن همراه فرکانس های متفاوتی کار میکنند. به طور مثال، دستگاه تقویتGSM در فرکانس  900 و تقویت کننده آنتن تلفن همراه دوباند در فرکانس های900/ 1800 مگاهرتز فعالیت می کند. همچنین سیگنال های فرکانس 2100 مگاهرتز را که برای انتقال داده 3G استفاده می شود، توسط بوسترهای سه باند پشتیبانی میگردند .

امکانات انواع تقویت کننده آنتن تلفن همراه

کنترل خودکار سیگنال یا همان ALC، به طور خودکار میزان خروجی سیگنال را بسته به قدرت سیگنال ورودی را کنترل می کند.
کنترل گین خودکاریا همان AGC، بطور اتومانیک سطح سیگنال را با توجه به نوسانات سیگنال تنظیم می کند.
کنترل گین دستی و یا MGC، کاربران را قادر می سازد تا به طور دستی براساس میزان سیگنال منطفه، امواج را تنظیم کنند.
سیستم خاموش کردن خودکار کمک می کند تا تقویت کننده خود را از نوسانات ناشی از قدرت سیگنال ورودی بیش از حد یا نصب نامناسب محافظت کند.