تماس یار

تقویت کننده آنتن موبایل جیبی

Pocket-mobile-antenna-amplifier

تقویت کننده موبایل جیبی چیست؟

تقویت کننده آنتن موبایل جیبی در اصطلاح به آمپلی فایرزهای امواج تلفن همراهی اطلاق میگردد که دارای ابعاد کوچکی بوده و قابل حمل بوده و یا پرتابل باشد . در اینجا باید به نکته اشاره نمود که این مدل تقویت کننده بطور کلی وجود ندارد و در عمل نیز قابلیت تولید و عرضه اینچنین دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل جیبی وجود ندارد ، زیرا در تقویت کننده های امواج موبایل بوسیله یک آنتن امواج خارجی دریافت میگردد و آنتن دیگری ، امواج تقویت شده ارسال میگردد .

دلایل عدم امکان تولید تقویت کننده آنتن موبایل جیبی

اگر فاصله این دو آنتن از یکدیگر کم باشد

سبب میشود سیگنال تقویت ارسالی با سیگنال ورودی تداخل پیدا میکند و امواج سالمی به گوشی ما جهت برقراری یک مکالمه صحیح نمی‌رسد. گوشی های تلفن همراه در سالیان گذشته پورتی را برای نصب آنتن اکسترنال خارجی جهت اتصال آنتن تقویتی کمکی داشتند که در مدلهای جدید گوشی های هوشمند این پورت تعبیه نشده است . بنابراین در حال حاضر نه اینچنین تقویت کننده همراهی تولید شده و نه گوشی های امروزی درگاه اتصال مستقیم را دارند .

محل قرار گیری آنتن گیرنده

از دیگر دلایلی که امکان ساخت تقویت کننده آنتن موبایل جیبی وجود ندارد آنست که در بوسترهای موبایل ، محل قرار گیری آنتن گیرنده باید ثابت و رو به یک دکل که دارای سیگنال دهی قوی تری به نسبت سایر دکل های مخابراتی است ، باشد و در صورت جابجایی مکرر ، آنتن گیرنده مرتبا سیگنال را از دکل های مختلف دریافت میکند که موجب اختلال در تماس میگردد .

در حال حاضر کوچکترین تقویت کننده های موبایل که توان جابجایی سریع را نیز داشته باشند ، بوسترهای رومیزی هستند که تنها قادرند از باند فرکانسی نهصد پشتیبانی نمایند و عملا این دسته از بوسترها در تمامی نقاط پاسخگوی نیاز مشتریان نمی‌باشند، چون تنها در محیط های خارج شهری و جاده ها و روستاها میتوان از آن بهره برد ، زیرا باند فرکانسی 1800 را پشتیبانی نمی‌کنند و امکان قطع شدن تماس در این شرایط بسیار بالا میرود .