تماس یار

تقویت کننده آنتن موبایل 5G

5G-mobile-antenna-amplifier

خصوصیات تقویت کننده آنتن موبایل 5G

تقویت کننده آنتن موبایل 5G باید توان انتقال داده و اطلاعات بمیزان در حدود 20 گیگا بایت در ثانیه که برای آن در نظر گرفته شده را دارا باشند و بتوانند سرعت قابل قبولی را در محیط فاقد آنتن دهی و پس از نصب تقویت آنتن موبایل در نقاط کور به کاربر ارایه دهند .

پیشرفت های 5G در مقایسه 4G

نسل پنجم ارتباطات که شبکه 5G است ،  پیشرفت بسیار زیاد در مقابل نسل چهارم ارتباطات دارد.از ویژگی‌های تعیین شده برای این نسل ،  کاهش مصرف انرژی در طرف اپراتورهای ارایه دهنده است که در پیش‌نویس سازمانهای بین المللی ارتباطات مورد تاکید قرار گرفته است و این مورد در نسل های قبلی شبکه های موبایلی لحاظ نشده بود.

نرخ انتقال داده در شبکه 5G

نرخ انتقال داده و اطلاعات حداکثر در شرایط ایده آل برای یک ایستگاه موبایل دارای سرعت دانلود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفته شده و بیشترین میزان آپلود برای یک ایستگاه نیز معادل۱۰ گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفته شده است. نرخ انتقال اطلاعات در محیط آزمایشگاهی برابر با سرعت دانلود ۱۰۰مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه بدست آمده است که این امکان در شرایطی کاری طبیعتا با افت زیادی مواجه است.

دیگر قابلیت های نسل پنجم ارتباطات

از دیگر قابلیت های نسل پنجم ارتباطات ، افزایش ظرفیت پذیرش و پاسخگویی به کاربر در حدود یک میلیون نفر کاربر در واحد سطح پوشش دهی دکل ها است و از دیگر ویژگی های این نسل از شبکه ارتباطات ، بهینه سازی مصرف انرژی و پایین آمدن توان مصرفی سیستم ها و همچنین انتقال به حالت ذخیره سازی انرژی در مواقع استقاده کم از سیستم است .
البته شایان ذکر است که این نسل از تقویت کننده آنتن موبایل 5G در حال حاضر در کشور ما بدلیل عدم راه اندازی این نسل از شبکه ارتباطات ، کاربرد نداشته و مناسب کشورهایی است که تحت پوشش شبکه نسل پنجم هستند . تقویت کننده آنتن موبایل 4G در حال حاضر بالاترین مدل بوسترهای آنتن دهی موبایل قابل استفاده در کشور است .