تماس یار

تقویت کننده اینترنت موبایل

booster-mobile-data

تقویت کننده اینترنت موبایل ، به چه صورت عمل میکند:

در مناطقی که تلفن همراه دارای کمبود و ضعف آنتن دهی باشند ، بالطبع اینترنت دیتای همراه نیز در کمترین میزان ممکن میباشد . در این موارد که نیاز به تقویت کننده اینترنت موبایل می توان از ریپیتر های سیگنال موبایل بهره جست . برای رفع این نیاز از ان در حمل مورد نظر کمک گرفت .اینترنت 3G که توسط اپراتورهای فعال در کشور ارایه میگردد بر روی فرکانس های مختلفی عرضه میشود . برای مثال اپراتور همراه اول و ایرانسل برای ارایه این نسل از شبکه ، از یک فرکانس استفاده نمی کنند . استفاده از یک ریپیتر با دامنه کاری یکسان جوابگوی برطرف کردن نیاز دو اپراتور نمیباشد . هستند سیستم هایی که تمام فرکانس ها را بطور همزمان تقویت کنند که به آنها سیستم های WIDE BAND  گفته میشود ولی در سایر سیستم ها متناسب با اپراتور مورد نیاز باید دستگاه مناسب تهیه نمود .

نکته مهم درباره تقویت کننده اینترنت موبایل

مهمترین نکته در هنگام خرید و نصب بوسترهای موبایل ، انست که این بوسترها توان تقویت در فاز دیتای همراه را ندارند و اصولا اینترنت را نمی توانند تقویت کنند . ولی در فاز مکالمه توان آن را دارا هستند. این بدان معناست که در صورتیکه شما در نقطه قرار گیری انتن گیرنده هر مقدار دیتا را با هر میزان سرعتی که دریافت میکنید ، در نزدیکی آنتن فرستنده و بعد از تقویت سیگنال شما سرعتی بالاتر از سرعت دریافتی در نقطه دریافت نخواهید داشت . در بهترین حالت همان سرعت به کاربر ارائه میگردد ، زیرا باید میزان افت سیگنال را در مسیر کابل کواکسیال مصرفی در نظر داشته باشیم .

روش پوشش دهی منطقه ای در باند 4G

طریقه عملکرد دستگاه تقویت کننده سیگنال اینترنت 4G نیز بدین صورت میباشد که این سیستم ، بدلیل حفظ کیفیت کاربران خود ، دامنه پوشش خود را بصورت خودکار کم و زیاد می کند تا افزایش دامنه پوشش و تعداد کاربران سبب کاهش کیفیت سایرین نشود . در نتیجه در محدوده پوشش دهی اینترنت LTE ، کاربران ممکن است در یک زمان دارای امواج اینترنت نسل چهارم قرار داشته باشند و در لحظه دیگر در همان نقطه گوشی موبایل آنها بر روی شبکه تریجی سویچ شده باشد . در اینصورت نیز در صورتیکه تقویت کننده موبایل را در محدوده ای نصب کرده باشیم که بدلیل تراکم کاربر دامنه کم شده باشد ، همچنان تقویت کننده موبایل به دریافت سیگنال بهتر اینترنت شما کمکی نمی کند .

برای حالت های مختلف شبکه میتوان تقویت کننده اینترنت موبایل مختلفی را نصب نمود :

برای تقویت کردن دیتای همراه اول در حالت تریجی و فورجی ، بوستر موبایل دوباند900/1800 مناسب می باشد.

برای تقویت کردن دیتای ایرانسل در حالت تریجی بوستری که توان تقویت فرکانس ها در محدوده 2100 را داشته باشد مورد نیاز است.

برای تقویت دیتای فورجی ایرانسل نیز بوستر موبایل دوباند 900/1800 مناسب میباشد.

برای تقویت نسل چهارم رایتل ، فرکانس 1800 و طبیعتا دستگاه دوباند GSM/DCS نیاز کاربر را برطرف میکند .

و در آخر برای نسل سوم اپراتور رایتل و تقویت اینترنت تریجی رایتل نیز بوستری با قابلیت تقویت امواج 2100 را نیازمندیم .

از راهنمایی مشاوران تماس یار در انتخاب و خرید تقویت کننده اینترنت موبایل با تماس با تلفن های درج شده در سایت تماس یار ، بهره مند شوید .