تماس یار

دستگاه تقویت کننده امواج تلفن همراه 3G

3G-phone-antenna-amplifiers

دستگاه تقویت کننده امواج تلفن همراه 3G چگونه کار میکند؟

این دستگاه بدین گونه کار میکند که آنتن بیرونی آن برای دریافت سیگنال موبایل در فضای بیرونی قرار داده میشود . این آنتن ها که توان جذب بازه های مختلف امواج را دارا هستند عمدتا بین 7DBI تا 18DBI  توان دریافت سیگنال دارند . مکان قرار گیری آن نیز باید در محیطی باشد که قابلیت مکالمه در آن نقطه وجود داشته باشد . نرم افزارهای مختلفی برای نصب بر روی گوشی موبایل با سیستم عامل های اندروید و آیفون وجود دارد . میتوان با نصب آن بر روی گوشی موبایل خود ، قویترین نقطه که در آن آنتن دهی در بالاترین نقطه آن منطقه هست را مشخص نمود .در مواقعی که با دکل مخابرات فاصله زیاد باشد و دید چشمی به آن نداشته باشیم باید پس از تعیین محل دقیق قرارگیری انتن گیرنده ، آن را حول محوری که برای نصب بصورت عمودی تعبیه میکنیم بچرخانیم . تا بهترین کیفیت را از دستگاه دریافت نماییم .

مرحله دوم از طریقه نصب دستگاه تقویت کننده امواج تلفن همراه 3G

در این مرحله و پس از برپا کردن آنتن دریافت ، بوستر سیستم تقویت کننده را در مکان فاقد آنتن موبایل قرار میدهیم . فاصله فی مابین آنتن دریافت و دستگاه تقویت کننده امواج تلفن همراه 3G را بوسیله کابل کواکسیال بهم متصل مینماییم .دقت نمایید که عمدتا بوسترها دارای دو پورت که هر یک در یک سمت دستگاه قرار گرفته اند میباشند . یکی برای ورودی امواج از سمت آنتن گیرنده است و دیگری مخصوص ارسال سیگنال تقویت شده به آنتن فرستنده که با MS(خروجی سیگنال به فرستنده ) و BTS(ورودی امواج به دستگاه) است .در نهایت میتوان آنتن فرستنده را بواسطه رابط دوسر نر به بوستر متصل کرد و دستگاه را به منبع تغذیه متصل نمود .

مرحله سوم که رفع ایرادات احتمالی در هنگام نصب است

1-در صورتیکه فاصله لازم را مابین آنتن گیرنده و آنتن فرستنده رعایت نکنید و سیگنال آنها با یکدیگر تداخل داشته باشد ، امواج موبایل سالمی را دریافت نمیکنید.

2-در صورتیکه آنتن گیرنده را در نقطه با سیگنال ضعیف قرار داده باشید ، آنتن تقویت شده دریافتی مناسب برای مکالمه نیست .

3-در صورتیکه کابل نامرغوب مورد مصرف قرار گرفته باشد و طول کابل زیاد باشد ، سیگنال مناسب به بوستر موبایل نمیرسد و تماس سالمی را تجربه نمیکنیم .

4-محل قرارگیری انتن فرستنده نیز بسیار نکته کلیدی است و باید در مسیر آنتن فرستنده ، قطعات فولادی و آهنی قرار داده نشود.