تماس یار

دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل 3G

3G-mobile-signal-booster-device

تعریف دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل 3G

دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل 3G به بوستر امواج تلفن همراهی گفته میشود که بتواند سیگنال 3G را در مکانهایی که بدون امواج 3G هستند منتقل و تقویت نمایند . که سبب گردد امکان استفاده از اینترنت 3G و مکالمه در این حالت برقرار گردد . امواج 3G عمدتا در دامنه فرکانسی 2100 منتقل میشود و اپراتورها از این دامنه فرکانسی برای پوشش دهی امواج در سطح شهرها استفاده میکنند . این گفته شامل تمامی اپراتورها نمی‌باشد و برخی نیز از بازه فرکانسی 1800 برای انتقال امواج 3G بهره میبرند .

بوسترهای مناسب تقویت سیگنال3G

دستگاه‌هایی که توان تقویت سیگنال موبایل 3G را دارند عمدتا این عمل را در کنار تقویت امواج در باند 900 و یا 1800 انجام میدهند . و غالبا بوسترهای تک باند که مختص باند 3G باشند وجود ندارد و اغلب بوسترهای دو باند و سه باند برای تقویت امواج موبایل در این باند فرکانسی وجود دارند . در هنگام نصب دستگاه تقویت سیگنال 3G ، رعایت این نکته ضروری است که فاصله آنتن گیرنده تا محل نصب بوستر موبایل را در کمترین مسیر ممکن انتخاب نماییم و یا کابل کواکسیال از جنس مرغوب استفاده کنیم . زیرا امواج 3G در طول مسیر از افت بیشتری در تناسب با امواج GSM و DCS دارا هستند .

میزان تقویت اینترنت در دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل 3G

نکته دیگر که باید به آن توجه گردد آنست که بوسترهای امواج 3G تنها سیگنالهای مکالمه را در محل هایی که دارای ضعف امواج هستند تقویت میکنند . و اینترنت را در این باند تنها منتقل میکنند و افزایش نمی‌دهند . این بوسترها همان میزان از امواج دیتا را که در محل قرار گیری آنتن گیرنده وجود دارد با حسب میزان افتی که توسط کابل کواکسیال بوجود می‌آید به محل مورد نظر منتقل میکند .
استفاده از این نوع از تقویت کننده‌ها مناسب مکانهایی است که در طبقات بالاتر دارای امواج 3G با قدرت مناسب باشند و در صورتیکه منطقه فاقد آنتن موبایل 3G است ، استفاده از این دستگاهها دارای توجیه فنی نمی‌باشد .