تماس یار

دستگاه تقویت کننده موبایل

Mobile-antenna-amplifiers-device

دستگاه تقویت کننده موبایل چیست ؟

دستگاه تقویت کننده موبایل ، عمل بهبود و بالا بردن و افزایش آنتن دهی موبایل را در محل دارای مشکل آنتن موبایل مرتفع مینماید . از آیتم های راه اندازی این سیستم ها ، آنست که محیطی که نیاز به نصب این سیستم هاست ، در نزدیکی آنجا ، مینیمم سیگنال جهت برقراری مکالمه موجود باشد . تا بتوان پس از ارسال آنتن دریافتی به بوستر موبایل ، امواج تقویت شده را از این سیستم دریافت نمود . دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل با توجه به نوع آمپلی فایرهای بکار گرفته شده در آن ، امواج دریافتی را تقویت می کنند . میتوانیم بوسیله آن مساحت قابل توجهی را که در گذشته قابل به برقراری تماس نبود را تحت پوشش امواج سیگنال موبایل قرار داد . میزان و مقدار این مساحت به میزان و توان قدرت خروجی دستگاه رابطه مستقیم دارد .

اجزای متشکله دستگاه تقویت کننده موبایل

این سیستم ها شامل آنتن های گیرنده سیگنال ، آنتن های فرستنده امواج تقویت شده و کابل و کانکتور میباشند . با توجه به میزان سیگنال موجود در محیط میتوان از گیرنده های مناسب بهره جست .

آنتن گیرنده

در صورتیکه میزان سیگنال مناسب و قوی باشد ، میتوان از گیرنده های سیگنال با توان جذب کمتر استفاده نمود . در صورتیکه سیگنال در آن محیط ضعیف است ، لازم است از گیرنده های امواج موبایل با قدرت جذب بالاتر استفاده نمود .

آنتن فرستنده

آنتن های فرستنده عموما برای محیط های داخلی در محدوده بین 3 تا 7 دسیبل موجود است . در صورت بالا بودن میزان مساحت نیاز به پوشش ، باید از تعداد بالاتر آنتن داخلی استفاده نمود . دلیل آن که در محیط های داخلی نمیتوان فرستنده های سیگنال پرقدرت استفاده نمود چیست؟

آنست که اینگونه فرستنده ها توان بالایی دارند . همینطور سطح سیگنال را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند . که این نکته در محیط های داخلی امر مناسبی نیست . زیرا میزان سیگنال ارایه شده توسط اینگونه آنتن ها بسیار بالاتر از نیاز کاربر جهت برقراری مکالمه سالم و بی نقص است .