تماس یار

دکل BTS چیست

Whats-BTS-tower

توضیحاتی درباره اینکه دکل BTS چیست و تاریخچه و نحوه کار آن

در پاسخ به پرسش دکل BTS چیست باید مقدمات ذیل را بیان نمود :

در روزگار فعلی ، به طور فزاینده ای به تعداد کاربرانیکه از گوشی موبایل برای مصارف روزمره و کاری بهره میبرند در حال گسترش است . با نگاهی به پیشینه بهره بردن انسان از گوشی تلفن موبایل می شود که این تجهیزات را مدل بروزتر و کارامدتر همان رادیو تلفن های مورد استفاده دهه 1880 میلادی است که در آن سالیان قابلیت تجهیز خودروها با این سیستم ها وجود داشت. سیستم های مورد استفاده در آن سالیان دارای تعدادی برج جهت نصب آنتن مرکزی در داخل شهر و روستاها بود توسط هر دکل امکان برقرار کردن ارتباط با 25 کانال مقدور میشد و تا فاصله ای در حدود 45 الی 60 و یا میزان 90 تا 100 کیلومتری را تحت پوشش قرار میداد.

امکان اینکه تمام افراد در آن زمان بتوانند بطور همزمان از این سیستم استفاده کنند وجود نداشت . دلیل آن نیز
محدود بودن تعداد کانال ها بود که این مورد سبب گردید که در تلفن های همراه فعلی اختراع گردد . مناطق تحت پوشش آنتن موبایل به شبکه های سلولی 6 گوش تقسیم گردیدند . بدین صورت بود که تمام محدوده مورد نظر می توانست تحت پوشش سیگنال موبایل قرار گیرد و در محدوده مرکزی هر سلول از برج آنتن دهی به نام دکل BTS استفاده می شد که با توجه به ظرفیت هرسلول، تعداد دقیق مشترکان متغیر می بود.

نقطه نصب دکل bts

نقطه نصب BTS از لحاظ توپولوژی منطقه و عوارض زمین می توانست در میزان پوشش دهی نقش تعیین کننده داشته باشد . پس از انجام انواع تست ها مشخص گردید که به هر میزان که سلول ها راکوچک تر کنیم و همینطور بتوانیم تعداد برج های BTS را افزایش دهیم در نتیجه به یک شبکه پایدار وبا تحمل پذیرش ترافیک بالاتر دست پیدا می کنیم .از سوی دیگر کیفیت پوشش دهی به مشترکان بالاتر رفته وشبکه به میزان حداقل نقاط کور کمتری دست خواهد یافت .

روش عملکرد دکلهای bts

مواقعی که گوشی کاربر زنگ خورده و پاسخ تلفن خود را می دهید، درآن لحظه توسط BTS نزدیک به خود به سرور متصل می گردد. کاربر گیرنده تماس نیز بواسطه نزدیک ترین BTSمربوط به خود به مرکز متصل میگردد .سرور اصلی نیز وظیفه اتصال میان این دو برج BTS را برعهده دارد.داده های فرستاده شده برای BTS شخص گیرنده تماس توسط Link Radio به راک انتقال داده میشود واز راک نیز به سکتورها و توسط سکتورها امواج گسترش داده شده و به گوشی شخص گیرنده میرسد .

در مناطقی که فاصله زیادی از دکل ها دارند نیز می توان افزایش قدرت انتن دهی گوشی را با خرید ریپیتر مخابراتی موبایل انجام داد .