تماس یار

ریپیتر مخابراتی

Repeater Telecom

تعریف ریپیتر مخابراتی

ریپیتر مخابراتی به دستگاه‌هایی اطلاق میگردد که توانایی تقویت کنندگی و تکرار کنندگی سیگنالهای تلفن همراه را داراست . ریپیترها به سیستم های پرتوان گفته میشود که بوسیله آن میتوان مساحت‌ها و شعاع زیادی را تحت پوشش قرار داد . قدرت ریپیتر مخابراتی از دو وات شروع شده و تا بیست وات و یا چهل وات و بالاتر بر حسب نیازسنجی متخصصان برای یک سایت طراحی و تولید میگردد . ریپیترها نیز به مانند بوسترهای مخابراتی میتوانند باندها و شبکه های متفاوتی را پوشش دهی کنند ولی غالب این سیستم‌ها در بازه های فرکانسی 900 و یا بطور همزمان 900/1800 تولید میگردند .

موارد مصرف ریپیترهای مخابراتی

ریپیترهای مخابراتی عموما در مناطق خارج شهری و دورافتاده مورد استفاده قرار میگیرد . ممکن است در محلی که قرار است سایت مورد نظر در آن برپا گردد ، امکان استفاده از برق AC شهر موجود نباشد . در این شرایط باید از سیستم های سولار و یا پنل‌های خورشیدی برای تامین برق ان استفاده گردد . نکته دیگری که در مورد این سیستم‌ها باید مدنظر قرار گیرد ، امنیت سایت های برپا شده است ، زیرا ممکن است این سیستم‌ها در محیط های خارج شهر ، در بالای تپه‌ها و کوهها برپا گردد و تامین امنیت آن از نکاتی است که قبل از بستن قرارداد با پیمانکار پروژه باید بدان توجه شود .

نوع گیرنده مصرفی در ریپیترهای مخابراتی

آنتن های گیرنده که برای تامین سیگنال ورودی ریپیترهای مخابراتی استفاده میگردد ، در صورت ضعف امواج در آن منطقه از نوع پارابولیک بوده و در صورتیکه امواج دارای کیفیت و شدت مناسبی جهت ارسال به دستگاه باشند ، میتواند از نوع گیرنده امواج لگاریتمی باشد . توان جذب سیگنال در آنتن های لگاریتمی 11 دسی‌بل و در آنتن های پاربولیک 17 دسی‌بل است .

همچنین فرستنده های امواج نیز باید متناسب با ریپیتر مخابراتی تهیه شده باشد ، در صورتیکه ریپیتر شما دو باند را پشتیبانی نماید باید از فرستنده های دو باند و در صورتیکه ریپیتر مخابراتی تهیه شده تک باند باشد ، از آنتن های سکتور تک باند باید استفاده نمود .