تماس یار

ریپیتر موبایل

mobile-repeater

تعریف ریپیتر موبایل

ریپیتر موبایل یا تکرار کننده به سیستم هایی گفته میشود در صنعت مخابرات مورد استفاده قرار میگیرد و عمل پوشش دهی منطقه مورد نظر برای پوشش دهی امواج موبایل را انجام میدهد . عمل تکرار و ریپیت کردن ممکن است جهت امواج مکالمه در حالت های مختلف شبکه و یا پوشش دهی دیتای منطقه صورت گیرد . عمل تکرار نیز بدون هیچگونه تاخیر و یا با تاخیر جزیی و ناچیزی انجام میپذیرد .

جهت پوشش دهی مناطق فاقد انتن موبایل از ریپیتر موبایل و بوستر موبایل استفاده میگردد . ریپیترها برای مناطق خارجی بکار گرفته میشوند برای مثال در صورتیکه پوشش دهی موبایل یک روستا ، محیط خارجی یک کارخانه تولیدی و یا معادن سرباز مدنظر باشد ، ریپیترها کارایی خود را نشان میدهند و اگر محیط های مسقف و داخلی و ساختمانهای مسکونی و اداری مورد نظر باشند از بوسترهای تلفن همراه استفاده میگردد . عمده تفاوت بوسترها و ریپیترهای موبایل در توان خروجی این سیستم هاست ، ریپیترها که توان آنها در کمترین مقدار دارای خروجی 2 وات میباشد و بوسترها دارای قدرت خروجی 13 دسیبلی نیز هستند .

توصیه هایی پیرامون نصب ریپیتر

اجرای پروژه های نصب ریپیتر نیز در قیاس با نصب بوسترهای موبایل بدلیل داشتن قدرت بالای سیستم ، از پیچیدگی خاصی برخوردار است که اگر در حین اجرای سایت اوت دور رعایت نشود ، سیستم عمل ریپیت را با اشکالات فراوانی انجام میدهد . عمل ایزولاسیون سیستم در اجرای پروژهای اوت دور باید به درستی انجام پذیرد و فاصله های آنتن های مورد استفاده تا ریپیتر باید بر طبق محاسبات دقیقی اجرا گردد . آنتن گیرنده باید در مناسبترین مکان از لحاظ قدرت سیگنال نصب گردد ، زیرا در اینگونه پروژه ها عموما با مشکل صعف سیگنال موبایل ورودی نیز روبرو هستیم و انتخاب بهترین کابل کواکسیال نیز از مواردی است که باید به آن توجه لازم را نمود .

گروه مخابراتی تماسیار با داشتن بالغ بر 90 پروژه موفق نصب ریپیتر در سراسر کشور آماده ارایه مشاوره در اجرای اینگونه پروژه ها میباشد .