تماس یار

ساخت تقویت آنتن 4G

boost-antenn-4g-lte-reciver

آموزش ساخت تقویت آنتن 4G برای مودم های بی سیم و 4G

در این نوشتار قصد داریم به شما در خصوص بالا بردن قدرت آنتن دهی مودم های 4G و ساخت تقویت آنتن 4G مطالبی را ارائه نماییم . زیرا اینگونه مودم ها دارای پورت مخصوص جهت نصب آنتن اکسترنال کمکی نیستند و در مناطقی که دارای افت و ضعف سیگنال 4G هستند ، نمی توان به آنها آنتن های تقویتی متصل نمود و یا امکان خرید تقویت کننده آنتن موبایل 4G به دلیل قیمت بالای ان مقدور نیست .

برای این منظور میتوانید با یک پیچ گوشتی ساعتی ، پیچ های کاور را باز نمایید . پس از آن میبینید که در انتهای کاور ، یک قطعه فلزی بصورت صفحه وجود دارد که در این مودم ها ، این صفحه نقش آنتن گیرنده را ایفا مینماید . بدلیل آنکه جنس این صفحه از مواد با کیفیت نبود و همینطور محدودیت های موجود در طراحی محصول ، آنتن گیرنده دارای قدرت پایینی در جذب امواج میباشد .

ادامه آموزش ساخت تقویت آنتن 4G

با کمک گرفتن از یک قطعه سیم مفتول مسی و حلقه کردن آن بدور یک میله گرد ، می توانید همانند شکل یک آنتن طراحی نمایید . سپس همانطور که در شکل پیداست و با توجه به مشخص نمودن محل اتصال آنتن به مودم ، می توانید آنتن طاحی شده را به مودم 4G متصل نمایید و در پایان کار کاور مودم را بوسیله ابزار موجود ببندید .هر چه میزان حلقه های درست شده با مفتول مسی بیشتر و شعاع آن بزرگتر باشد ، کیفیت جذب سیگنال به مراتب بالاتر می رود .

می توانید آنتن گیرنده اولیه دستگاه را نیز در جای خود قرار دهید و آنتن کمکی را بر روی آن تعبیه نمایید و یا آنتن گیرنده امواج اولیه را کامل جدا کنید و آنتن ساخته شده را به تنهایی متصل نمایید . جنس مفتول انتخابی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .

انتن های گیرنده با کیفیت تر و قوی تری نیز می توان جهت بهبود دریافت امواج اینترنت درست نمود که سعی می کنیم در نوشتارهای بعدی به آنها بپردازیم ولی آموزش ساخت تقویت آنتن 4G ارائه شده با کمترین مصالح و امکانات و بالاترین بازدهی قابل انجام میباشد .