تماس یار

ساخت تقویت کننده آنتن موبایل

Making-Mobile-antenna-amplifier-circuit

قطعات مورد نیاز جهت ساخت تقویت کننده آنتن موبایل

1-کانکتور ntype مادگی به تعداد دو عدد جهت ساخت تقویت کننده آنتن موبایل

2-مقاومت 12 اهمی

3-خازن 68 پی اف

4-باکس و یا جعبه متناسب جهت قرار دادن تجهیزات

5-سلف 33 nh

6-دوپلکسر(douplexer)

7-رگولاتور 7805ال ام

8-ترانزیستور sxa83

9-فیلتر در بازه فرکانسی 935-960مگا هرتز

10-فیلتر در بازه فرکانسی 890-915مگا هرتز

11-خازن (1000uf-100nf-100pf-68pf)

جهت ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل ،مدار آن دارای تعداد 2 عدد آمپلی فایر است که با یکدیگر ترکیب شده است که امواج موبایل را تقویت میکند . هر مدار تقویت کننده دارای چهار قسمت اصلی میباشد که به شرح زیر توضیح داده میشود:

1-سمت مدار تغذیه و پاور

در این قسمت ابتدا یک فرکانس پایدار و تثبیت شده 9 ولت به دستگاه ارسال میگردد . این ولتاژ توسط یک رگولاتور خطی که در مدار تعبیه شده است تامین میگردد .

2-سمت مدار دانلینک(downlink):

در این قسمت اموزش که شامل امواجی است که از طرف کاربر به bts ارسال میگردد . ، امواج موبایل در سه مرحله و در هر مرحله به میزان گین 15دی بی ای و خروجی 10 دی بی ای تقویت شده

Generate-Mobile-Antenna-Booster

3-سمت مدار آپلینک(uplink)

این قسمت از ساخت مدار نیز همانند مدار دانلینک میباشد و شامل امواجی است که از طرف bts به کاربر ارسال میگردد .

طبق دیاگرام ارایه شده ، امواج موبایل دریافت شده توسط آنتن گیرنده که برای مثال اپراتور ایرانسل است وارد قسمت douplexer شده و امواج دانلینک و آپلینک از یکدیگر تفکیک میشوند و پس از تقویت توسط امپلی فایر مدارها ، توسط فرستنده سیگنال در مکان پخش و ارسال میگردد و مجددا توسط آنتن فرستنده به قسمت douplexer رفته و پس از تقویت در مدار امپلی فایر ، به دکل مخابرات منطقه که سیگنال از همان دکل دریافت شده ، ارسال میگردد .

لازم به ذکر است که دیاگرامهای نمایش داده در شکل ها ، بصورت صرفا آموزشی بوده و در عمل قطعات بیشتر و متفاوتی در ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل بکار برده شده است .