تماس یار

ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل

Making-Mobile-antenna-amplifier-circuit

آموزش ساخت مدار تقویت آنتن

قبل از شروع آموزش ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل ،برخی مکانهایی که در آنجا اقامتگاه روستایی است و یا محدوده دور از دکل های مخابراتی است، دریافت امواج و آنتن دهی موبایل یک کابوس است. پس از جستجو طولانی و سعی و خطاهای زیاد برای کشف یک راه حل ساده در نتیجه به کشف این راه حل ساده بدون خرید یک ریپیتر 3G گران قیمت گران رسیدیم . در اینجا راهنمای ساختن یک ابزار خانگی که مقداری به بهبود قدرت دریافت سیگنال کمک میکند میپردازیم .

تقویت کننده سیگنال تلفن همراه بی سیم 2G / 3G / 4G ، یک تقویت کننده خانگی است که از وسایل معمولی خانگی استفاده می کند. این مدار می تواند سیگنال تلفن همراه را در خانه در محدوده اطراف خود بهبود بخشد . شما نیاز به ساخت 2 عدد مدار دارید که مشابه هم هستند و یکی در محیط داخلی و دیگری در فضای باز قرار میگیرند . هدف اولیه از طراحی این مدار تقویت فرکانس GSM 900 است ولی قادر بهبود سایر شبکه‌ها نیز هست. شما برای اینکار نیاز دارید که یک حداقل سیگنال تلفن همراه را در خارج از خانه خود داشته باشید .

قطعات لازم برای ساخت مدار تقویت آنتن موبایل

ابتدا تمام این موارد را تهیه کنید:

سیم مفتول مورد نیاز است که میتوانید از رخت آویز استفاده کنید و پوشش مفتول آنرا جدا کنید.

کابل کواکسیال مورد مصرف در آنتن تلویزیون و یا ماهواره با کیفیت خوب، بدون قطعی در طول مسیر بمیزان مسافت پشت بام یا بالکن یا هر مکان دیگری که میخواهید آنتن دوم را قرار دهید .
سیم چین
انبردست
پیچ 3-6 میلی متری برای پیچ دادن به مفتول
شما می توانید تمام این موارد را در سوپرمارکت مجاور منزل خود پیدا کنید.

شروع ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل

مانند تصویر یک مربع با مفتول درست کنید که دو سمت آن 9 سانتیمتر و دو ضلع دیگر آن 8 سانتیمتر باشد . مانند تصویر دو سر انتهای آنرا با زاویه 45 درجه بچرخانید و بقیه مراحل را مطابق تصویر انجام دهید . با انجام اینکار باید بتوانید پس از قرار دادن آنتن دوم تهیه شده در بالای ساختمان ، در نزدیکی آنتن اول تعبیه شده در داخل از میزان سیگنال نسبتا مطلوبی برخوردار شوید .

البته این شیوه در تمام موارد پاسخگو نیست و تنها در برخی موارد دارای کارایی میباشد و بدون شک راه حل قطعی و صد در صدی اینکار، نصب ریپیتر تقویت کننده موبایل است .