تماس یار

ساخت مدار تقویت کننده موبایل

Making-Mobile-antenna-amplifier-circuit

توضیحاتی درباره ساخت مدار تقویت کننده موبایل

ساخت مدار تقویت کننده موبایل که در سایتهای آپلود ویدیو با نام آموزش تقویت آنتن موبایل نمایش داده میشود.

این روش کارا و راه حل قطعی برای بهبود میزان آنتن دهی نیست . در بهترین حالت تنها میتواند کمی کمک به جذب سیگنال در مودم های اینترنت نماید . استفاده از بوسترهای تقویت کننده موبایل که با بروزترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده و تعداد متعددی مهندس و کارشناس مخابرات بر روی این محصولات تحقیق و توسعه نموده اند ، راهکار ایمن و قطعی است . میتوان آنرا برای تمامی مکانهایی که دارای ضعف آنتن دهی میباشند ، برای مساحتهای با متراژ مختلف بکار گرفت .

طراحی مدار تقویت کننده موبایل

در حالت کلی اگه تصمیم به امتحان و عملی کردن ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل را دارید مطابق شکل موجود میتوانید با تهیه دو متر مفتول فلزی که اگر از جنس مسی باشند نتیجه مطلوب تری را حاصل کنید. اماده نموده و سپس مانند تصویر موجود با آن شکل دهید . از قطعه مورد نظر باید به تعداد دو عدد تهیه نمایید و یکی را در فضای با انتن دهی مناسب قرار داده و دیگری را در محیط با ضعف آنتن دهی .
سپس دو انتن تقویت موبایل را بوسیله کابل کواکسیال بهم متصل نمایید . امواج موبایل توسط انتن اول دریافت شده و توسط آنتن تقویت موبایل دوم در محیط نشر داده میشود ولی میزانی پوشش دهی این شیوه و یا این ترفند آنتن دهی موبایل به میزان بسیار کمی است و در بهترین حالت یک شعاع یک تا دومتری را پوشش دهی سیگنال مینماید.

مکان قرارگیری آنتنها

نکته ای که در تعبیه مکانهای دو آنتن تقویت موبایل باید مورد توجه قرار گیرد آنست که آنتنها را در مجاورت فلزات قرار ندهیم . زیرا قرار دادن انتن ها در مجاورت فلزات باعث جذب سیگنالهای دریافتی و ارسالی توسط دو آنتن بوسیله فلزات مجاور آن میگردد . کابل کواکسیال مصرفی نیز باید او نوع 50 اهم انتخاب گردد و دارای کمترین میزان افت سیگنال در این حالت باشد .