تماس یار

طریقه نصب تقویت کننده انتن موبایل

how-installation-cell-phone-antenna-amplifier

طریقه نصب تقویت کننده انتن موبایل بصورت گام به گام

میخواهیم دستگاه تقویت موبایل خریداری شده را در مکان فاقد آنتن موبایل ، راه اندازی نماییم . برای انجام کار را بصورت قدم به قدم آموزش نصب تقویت کننده موبایل برای همراهان سایت تماسیار شرح میدهیم . برای این منظور ابتدا باید محل استقرار آنتن گیرنده را جهت دریافت امواج ورودی به بوستر موبایل مشخص نماییم . برای اینکار نیز لازم است که نزدیک ترین فاصله به مکان فاقد آنتن موبایل که نیازمند سیگنال دهی است را مشخص کنیم . نزدیک ترین فاصله یعنی نقطه ای که بتوان مسافت ایجاد شده را با کابل کواکسیال به ریپیتر موبایل متصل نمود .

نرم افزار تقویت آنتن موبایل جهت راهنمای نصب تقویت کننده آنتن موبایل

در پلی استور و اپل استور نرم افزارهای فراوانی جهت سنجش سیگنال موبایل وجود دارد . می توان با نصب ان بر روی تلفن همراه ، قویترین مکان را از لحاظ میزان آنتن دهی تعیین نمود . ولی برنامه افزایش قدرت انتن دهی مناسب که دارای رابط کاربری مناسب و خوبی است ، می توان از 1- netmonitor و نرم افزار بعدی

2- G-NETTRACKLITE است . با نصب این دو نرم افزار که البته مخصوص گوشی های اندرویدی است و می توان قویترین نقطه دارای سیگنال را تعیین نمود . برای بررسی بهتر نیز می توانید حالت شبکه تلفن همراه خود را تغییر دهید .گوشی را بر روی 2G-3G-4G بصورت مجزا مکان یابی نمایید .

تعیین مکان آنتن گیرنده

پس از تعیین این نقطه اقدام به بستن آنتن گیرنده در آن نقطه می نماییم . طول فاصله مسیر آنتن گیرنده تا محلی که ریپیتر موبایل در آنجا نصب میگردد را سنجیده و کابل متناسب با این مسیر را کانکتور میزنیم .دقت کنید که آنتن گیرنده و دستگاه ریپیتر باید دارای اختلاف ارتفاع حداقل پنج متری باشند . اختلاف عرضی مناسب نیز باید رعایت گردد که حداقل 10 متر است . این امر به این دلیل است که با رعایت این فواصل ، سیستم پس از راه اندازی به حالت لوپ و ایجاد تداخل فرکانسی که موجب عدم امکان برقراری تماس میباشد نمی رود.

نمونه کار سیستم تقویت آنتن موبایل نصب شده در محیط بیرونی ، دقت داشته باشید جهت عدم ایجاد تداخل مابین آنتن گیرنده و فرستنده ، درپشت آنتن فرستنده ، ورقی فلزی و کلفت تعبیه شده است تا از انتشار سیگنال به سمت آنتن گیرنده جلوگیری نماید.

عیب یابی و رفع ایراد در نصب تقویت کننده انتن موبایل

در این مرحله پس از آنکه سیستم را بطور کامل نصب نمودیم . با نصب آنتن فرستنده و روشن نمودن ریپیتر موبایل در محل ، اقدام به برقراری تماس در آن محیط مینماییم . در صورت عدم امکان برقراری تماس مناسب ، اعمال زیر را انجام داده و از صحت انجام عملیات اطمینان حاصل مینماییم :

1-کانکتورهای نصب شده را بررسی مینماییم تا مطمئن گردیم سیگنال با مشکل به ریپیتر نمیرسد.

2-آنتن گیرنده را در حول محور نصب شده با زاویه های سی درجه میچرخانیم و پس از هر بار حرکت ، اقدام به تست تماس میکنیم

3-جهت آنتن فرستنده را تغییر میدهیم تا از عدم ایجاد اختلال فرکانسی مطمئن گردیم.

4-دقت نماییم که آنتن فرستنده را پشت اجسام فلزی و یا ستون و موانع قرار ندهیم تا امواج تقویت شده بخوبی ارسال گردد و محیط را تحت پوشش قرار دهد .

5-ممکن است بدلیل ضعف سیگنال دریافتی و بلند بودن طول مسیر ، سیگنال قوی و مناسب به ریپیتر نرسد که استفاده از کابل باکیفیت بالاتر میتواند در این مورد راهگشا باشد

6-از مناسب بودن ریپیتر سازگار با محیط خود اطمینان حاصل نمایید ، ممکن است امواج قابل تقویت ریپیتر خریداری شده با امواج موجود در محل سازگار نباشد