تماس یار

قطعه تقویت آنتن موبایل

Piece-mobile-signal-booster

قطعه تقویت آنتن موبایل به چه میزان کارایی دارد؟

قطعه تقویت آنتن موبایل یا سیستم های تقویت کننده آنتن موبایل در حدود یک دهه است که در کشور مورد استفاده قرار میگیرد و توانسته که نیاز بسیاری از کاربران که مشکل خط دهی موبایل دارند را برطرف کند . در ابتدا این سیستم ها عمدتا از باند فرکانسی 900 مگاهرتز پشتیبانی مینمودند و همین بازه فرکانسی نیز در تمامی شهرها پاسخگوی نیاز کاربران بود . زیرا در دهه گذشته باند کاری اپراتورها بدلیل عدم توسعه شبکه های 3G و 4G ، همان باند GSM بود .

سپس با توسعه شبکه ارتباطات در کشور و پیشرفت جهانی صنعت مخابرات در جهان ، نسل های سوم و چهارم موبایل وارد کشور گردید که اپراتورها برای ارائه این نسلها ، از بازه های فرکانسی 1800 و 2100 و همچنین بازه فرکانسی 2600 استفاده نمودند . برای این منظور لازم بود که تقویت کننده موبایل که مورد مصرف قرار میگرفت ، بتواند باندهای جدید را نیز پشتیبانی نماید تا تمامی نیاز کاربران را پوشش داده و بتواند تمامی حالات شبکه را در مکانهای فاقد آنتن موبایل پوشش دهد .

انواع دستگاههای افزایش خط دهی تلفن همراه

در حال حاضر بوسترهای موبایل میتوانند در بازه های 900 تا 2100 فرکانسهای دریافتی را تقویت نمایند که به سه دسته بوسترهای تک باند ، بوسترموبایل دو باند و بوسترهای سه باند که به تقویت کننده های فول باند مشهور هستند ، مورد مصرف دارند . بازه فرکانسی DCS  ، برای انتقال امواج 4G و شبکه lte مورد مصرف قرار میگیرد و باند فرکانسی 2100 را نیز برای پوشش دهی شبکه تریجی(3G) ، مورد مصرف دارد .

قطعه تقویت آنتن موبایل چگونه کار میکند؟

این سیستم ها دارای یک آنتن دریافت میباشند که در بوسترهای تک باند از نوع یاگی و در بوسترهای مولتی باند ، از نوع لگاریتمی میباشند که می توانند سیگنالهای موجود در فضای بیرونی را دریافت کنند و پس از انتقال و تقویت در بوستر موبایل ، آنرا در محیطی که فاقد آنتن موبایل است پخش نمایند . این سیستم ها عمدتا می توانند فضایی از 150 تا 500 متر را تحت پوشش قرار دهند .

مشاورین گروه مخابراتی تماس یار آماده ارائه مشاور و بازدید از مکانهایی هستند که نیازمند پوشش دهی امواج موبایل میباشند . با ما تماس بگیرید .