تماس یار

قطعه تقویت کننده سیگنال موبایل 2G

Piece-mobile-signal-booster

قطعاتی که جهت تقویت سیگنال موبایل 2G بکار گرفته میشود شامل :

1-آنتن گیرنده

این آنتن وظیفه جذب سیگنال در فرکانس های کاری مورد نیاز را دارد و امواج دریافتی را به بوستر تقویت کننده سیگنال موبایل ارسال میکند و همچنین امواج تقویت شده را نیز به سمت دکل مخابراتی روانه میکند .

2-کانکتور

همانطور که اسم این قطعه نیز بر می اید ، connect یا اتصال  و connector یا اتصال دهنده ، قطعه ایست که به عنوان رابطی بین کابل کواکسیال و پورت آنتن گیرنده و آنتن فرستنده و همینطور بوستر تقویت کننده عمل کرده و وظیفه اتصال صحیح و کامل را بر عهده دارد .

3-کابل کواکسیال

کابل کواکسیال و یا کابل هم محور دارای خصوصیاتی است که مورد استفاده آنرا بالا برده است . عدم ایجاد پارازیت و نویز در هنگام دریافت سیگنال وهمینطور عدم تشعشع و هیچ گونه تابشی در حالت ارسال از آن موارد است ، یعنی امواج ارسالی و دریافتی کاملا عایق و محافطت شده میباشند . کابلها دارای امپدانس کاری متفاوت میباشند که کابلهای مورد مصرف در تقویت کننده موبایل ، باید دارای امپدانس 50 اهم باشند و کابلهای کواکسیال 75 اهم برای انتنهای تلوزیون خانگی و دوربین های مداربسته کاربرد دارند .

4-بوستر و یا آمپلی فایر تقویت کننده

وظیفه تقویت و یا اقزایش میزان سیگنال دریافتی از آنتن گیرنده توسط بوستر فوق انجام میپذیرد و همچنین سیگنال را به دکل مخابراتی نیز ارسال میکند . میتوان گفت مهمترین قطعه در این سیستم های افزایش سیگنال موبایل و همینطور از لحاظ قیمتی ، گرانترین قطعه در پکیج تقویت کننده آنتن موبایل بوستر آنست . بوسترها دارای انواع مختلفی میباشند که شامل بوسترهای تک باند ، دوباند ، سه باند بوده و متناسب محل مورد مصرف و با مشورت کارشناسان میتوان مناسب ترین آنرا برگزید.

5-آنتن فرستنده

آنتن فرستنده ،قطعه ای مخابراتی است که وظیفه اصلی آن تبدیل کردن نشانک‌های الکتریکی به موج‌های الکترومغناطیسی در حالت فرستندگی امواج و همینطور تبدیل کردن طول موج‌ الکترومغناطیسی به نشانک‌های الکتریکی در حالت گیرندگی امواج میباشد.