تماس یار

قیمت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل

Price-of-mobile-antenna-amplifier

تفاوت قیمت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل دلایلی دارد که قصد داریم در این نوشته به شرح آنها بپردازیم.

هر تقویت کننده موبایل دارای خصوصیاتی است که آن را از سایر بوسترها ، متمایز میکند . محدوده های فرکانسی که یک تقویت کننده سیگنال موبایل قادر به پشتیبانی از آنهاست ، مهمترین دلیل تفاوت قیمت تقویت کننده آنتن موبایل است . ارزانترین دستگاه آنتن دهی موبایل ، بوسترهای تک باند یا همان تقویت کننده رومیزی هستند که تنها یک محدوده فرکانسی را پشتیبانی میکنند و غالبا هم در بازه باندGSM فعالیت میکنند . این دسته از بوسترها دارای پایین‌ترین قیمت در بین تقویت کننده موبایل‌ها هستند . بالاترین قیمت تقویت کننده آنتن موبایل هم مربوط به آمپلی فایرهای فول باند میباشد که توان پوشش تمامی فرکانس‌ها ، در بین محدوده 900 تا 2600 را دارا میباشند . از دیگر علت های تفاوت قیمت تقویت کننده سیگنال موبایل ، میزان قدرت و در اصل ، توان پوشش دهی این دستگاه‌هاست . غالبا آمپلی فایرهای موبایل موجود در بازار دارای توان خروجی در محدوده  17 تا 27 دسیبلی میباشند که میتوانند فضاهایی را در حدود 100 تا 500 در صورت وجود دیوار و مانع و 500 تا 2000 مترمربع در صورت عدم وجود مانع پوشش دهی سیگنال نمایند .

از دیگر دلایل وجود اختلاف در قیمت بوستر تلفن همراه‌ها ، نوع عرضه آن توسط شرکت های مختلف است  که برخی از شرکت‌ها ، این دستگاهها را بصورت کیت کامل تقویت کننده موبایل عرضه میکنند و برخی هم آنها را بصورت جدا و تنها بوستر را بدون همراه داشتن آنتن فرستنده و گیرنده عرضه میکنند . از دیگر دلایل تفاوت قیمتهای دستگاه تقویت موبایل ، ارایه خدمات نصب بر روی سیستم است که در بین شرکت های مختلف متفاوت میباشد و برخی قیمت بوسترها را به همراه قیمت نصب و راه اندازی عرضه میکنند و برخی تنها سیستم را به فروش رسانده و تعهدی بابت کارکرد صحیح محصول ندارند .

از دیگر دلایل تفاوت قیمتی بوسترها، میزان گارانتی  و خدمات پس از فروش آنها میباشد که در تعیین قیمت نهایی بوسترهای آنتن دهی موبایل بسیار تاثیر گذار است .