تماس یار

پروژه آنتن دهی موبایل شهرک صنعتی عباس آباد

signal-mobile-booster-akhavan-factory

مکان قرار گیری این شرکت و دلایل ضعف سیگنال

شرکت تولیدی اخوان واقع در شهرک صنعتی عباس آباد واقع شده است . در این شهرک در محدوده خیابان بوعلی سینا به دلیل دور بودن از دکلهای مخابراتی و واقع شدن در ارتفاع به نسبت سایر نقاط شهرک ، مشکل آنتن دهی موبایل برای برخی نقاط وجود دارد .

در شرکت اخوان نیز به دلیل پایین بودن ارتفاع سازه و وجود دیوار ها و ساختمانهای متعدد بر سر راه این محدوده ، آنتن دهی با ضعف مواجه بود که کارشناسان شرکت تماسیار با حضور در محل و نصب دستگاه تقویت انتن دهی موبایل از نوع فول باند ، سطح آنتن دهی را در این مجمتمع به حد مطلوب رساندند .

از دیگر دلایل مشکل انتن موبایل همراه اول در این شرکت ، وضعیت قرار گیری ان در شهرک صنعتی عباس اباد بود که چون این شرکت ، در بالای این شهرک قرار گرفته شده است و دکلهای موبایل نیز در قسمت ابتدایی این شهرک هستند و این سبب میگردد که سیگنالهای سالم به این قسمت از شهرک نمیرسد و سیگنال های متعدد از دکلهای گوناگون دریافت شده که سبب پدیده پینگ پونگ گشته که تداخل فرکانسی را شامل میشود .

روش تقویت انتن تلفن همراه در این مجموعه

در این شرایط که مشکل تداخل وجود دارد ، یافتن سیگنال سالم به سختی ممکن میباشد و عموما در تمامی آن نقاط این معضل پایدار است و برای حل این منظور باید بوسیله تسترهای مخابراتی جهتی را یافت نمود که کمترین میزان تداخلات در آن وجود داشته باشد . در این حالت تنظیم دقیق آنتن گیرنده راه حل کار است که امری زمانبر میباشد . در این راه هم ابتدا دستگاه تقویت کننده موبایل دوباند نصب گردید که پس از انجام تست های مربوطه مشخص گردید بدلیل وجود سیگنال در فرکانس 2100 و اینکه بوستر دوباند قادر به پشتیبانی از این فرکانس نبود ، بوستر فول باند مورد مصرف قرار گرفت .