تماس یار

تقویت کننده آنتن

Antenna-amplifiers

پیرامون تقویت کننده آنتن

تقویت کننده آنتن به قطعه و یا دستگاهی گفته میشود که بتواند توان بالابردن قدرت سیگنال دریافتی توسط پورت ورودی تعبیه شده در خود را داشته باشد و بتواند پس از بهبود و تقویت آن ، آنرا توسط پورت خروجی به آنتن فرستنده جهت ارسال به محیط مورد نظر ارسال نماید . دلایل عمده که سبب میشود یک منطقه یا یک ساختمان و در کل ، یک محیط نیازمند تقویت آنتن اداری یا خانگی گردد ، میتواند عوامل متعددی باشد که تعدادی از آنها را به اختصار بیان میکنیم :

دلایل ضعف انتن دهی

مسافت

1- وجود مسافت زیاد تا نزدیک‌ترین دکل مخابراتی که سیگنال موبایل آن محدوده را تامین میکند که این مشکل تنها به کمک نصب تقویت کننده موبایل ریپیتر رفع میگردد .

موانع

2-وجود موانع طبیعی بر سر راه ما بین مکان با ضعف آنتن موبایل و فرستنده امواج که میتوانند کوهها ، تپه‌ها ، درختان ، گرد و غبار و …. باشد.

سازه های ساختمانی

3-وجود عوامل و موانع ساخته دست بشر مانند ساختمانهای متعدد بر سر راه سیگنال ارسالی ، قرار گرفتن محیط فاقد آنتن در طبقات زیرین ساختمانها و یا حتی استقرار در طبقات فوقانی برجهای بلند طبقه میتواند از دلایل افت سیگنال موبایل در آن محیط گردد .

جمرها

4-نصب دستگاه‌های پارازیت انداز( جمر موبایل و یا مسدود کننده سیگنال موبایل) در محدوده سکونت شما که تنها با خاموش کردن آن ، امکان استفاده از سیگنال سالم برای کاربر وجود دارد .

تنظیمات تلفن همراه

5-دست بردن بر روی تنظیمات شبکه در تلفن های همراه که در صورت نبود شبکه ترجیحی ، امکان استفاده از سایر شبکه ها نیز وجود نداشته و تنها با قرار دادن دستی سیستم نرم افزاری موبایل بر روی حالت AUTO و یا شبکه 2G میتوانید از سیگنال مناسب برخوردار گردید .

اختلال در منطقه

6-وجود اختلال فرکانسی در محدوده سکونت و یا محیط کار ، این مشکل زمانی بوجود می آید که در منطقه شما ، اپراتورها اقدام به تعبیه تعدادی زیادی از دکل های مخابراتی کرده باشند که در اینصورت تلفن همراه قادر به اتصال پایدار به یک دکل نبوده و بطور مداوم بین دکل های مختلف متصل میگردد که موجب نداشتن سیگنال مطلوب میگردد .